Üdvözöllek a marketingDOT blogon!


A marketingDOT blog elsősorban azoknak készült, akiket érdekel a marketing világa, azon belül is elsősorban az online (digitális) marketing. Ha szeretnél új technikákat és stratégiákat megismerni, vagy esetleg csak szélesítenéd meglevő tudásodat, akkor itt a helyed :).

Miért lesz hasznosabb Neked a marketingDOT, mint más blog?

  • A blogon az online marketinggel még csak most ismerkedők és a már tapasztalt marketingesek is találnak maguknak témát
  • Rendszeresen, minimum hetente egyszer írok cikket a blogra, változatos témákban
  • Nem külföldi cikkek átirataival fogsz találkozni, hanem saját esettanulmányokkal és gondolatokkal
  • A blogon publikálók mind tapasztalt marketing szakemberek, akik napi szinten követik a trendeket

Milyen témákban találsz cikkeket a marketingDOT blogon?

E-mail marketing marketing

Bár sokan vannak, akik 2017-ben úgy gondolják, hogy az e-mail marketinget teljesen elnyomja a többi, korszerűbb online marketing csatorna, de szerencsére ez korán sincs így. Egy jól megválogatott lista – melyre egy végtelenségig perszonalizált és optimalizált promóciós levelet küldünk ki – nagy valószínűséggel tökéletesen fog szerepelni. A lényeg, hogy tudni kell jól csinálni, elvégre az eDM-ek ROI értéke még mindig nagyon magas, hiába ősrégi maga a technológia.
E-mail marketing kapcsán a fentiek mellett valós esettanulmányokról, tesztekről és bevált taktikákról olvashatsz a marketingDOT-on.

Ezt a kategóriát ide kattintva érheted el!

Social Media marketing

A napjaink virágkorát élő közösségi média láz pár éve szivárgott be az átlagemberek tudatába, manapság pedig szinte nem is létezik már az az ember, aki nincs regisztrálva valamelyik közösségi csatornán. A közösségi médiafelületeken éljük mindennapjainkat, tartunk minden eddiginél aktívabb kapcsolatot ismerőseinkkel. Tesszük ezt akkor is, ha ezen felületek nélkül talán rég el is felejtettük volna őket. Nem véletlen, hogy az online marketing egyik legnagyobb szeletét képviselik, a széles spektrumú és gazdag célcsoportok miatt, így kihagyni őket a stratégiánkból nagyon nagy hiba lenne.
Szerencsére a felületek adottságainak, alkalmunk van könnyen és olcsón tesztelni célcsoportjainkat, meghatározni eredményeket és terveket szőni a jövő céljaira vonatkozóan. A közösségi média óriási ereje sok posztot fog eredményezni a marketingDOT blogon.

Social Media témákért kattints ide!

PPC marketing

Az online reklámhirdetések királyaként is tekinthetünk a PPC módszerre. A legtöbb esetben megkerülhetetlen formája a célközönség hatásos elérésének, ezért minden online hirdetőnek stabil ismeretekkel kell rendelkeznie ezen a téren. A PPC kampányok futtatásához ugyanakkor gyakran jelentős költségek is társulnak; ezért is fontos, hogy hozzáértésünkkel igyekezzünk magasan tartani a befektetett összegek megtérülési arányát (ROI). Rendkívül sok lehetőség rejlik viszont az optimalizálásban és tesztelési variációkban: a célközönségünk teljes vásárlási útját le lehet fedni a technikával. A PPC hirdetések részét képezi sok közösségi csatorna hirdetési rendszere is, akárcsak a legnagyobb online hirdetési felület: a Google AdWords is.

PPC tudásodat ide kattintva bővítheted!

Keresőoptimalizálás (SEO)

Bevallom személyes kedvencem a keresőoptimalizálás! Bár nem feltétlenül állítanám, hogy a SEO egy az egyben marketingcsatorna, mivel nem is szabad ilyen körülhatároltan gondolni rá. Egyes részeit minden weboldalnak kötelező lenne figyelemmel kísérni, abból az egyszerű megfontolásból, hogy a látogatók jól érezzék magukat az oldalon. A látogatók pozitív benyomását díjazzák a keresőoldalak a listájukban elfoglalt előkelő (rosszabb esetben pedig szégyellnivaló) helyezéssel. Bár alapvetően 3 fő csoportba soroljuk a hozzá köthető tevékenységeket (on-site, off-site, tech), mégis rengeteg kis mozzanat határozza meg a keresőoldalakon elfoglalt helyünket. Mivel a fő ténykedési felülete a Google, így írásaimban leginkább erre a keresőre fogok koncentrálni.

A keresőoptimalizálás kategória itt található!

Webanalitika

A webanalitika az online marketing egyik legfontosabb területe. Sokan sajnos teljesen elhanyagolják, nem ásnak mélyebbre az alapvető információszerzésnél, sőt sokszor tapasztaltam, hogy vannak, akik egyáltalán nem is foglalkoznak vele. Ilyenkor mindig felmerül a kérdés, hogy vajon honnan tudja az adott cég, vagy személy, hogy mi az, amit jól csinál és mi az amit nem? Ilyenkor általában az a válasz, hogy megérzés, vagy hogy rendelkeznek már az eladások kapcsán elméleti tapasztalattal és ez elég is nekik. Nos, ez soha nem elég. Mindig lehet fejleszteni és mindig van jobb megoldás. Fontos tudnunk, hogy mely megoldásaink azok, amik eredményre visznek, és melyek azok, amelyek csak a pénzünket égetik. Sok like-ot kapott egy posztod? Nagyszerű! És mennyi bevételed származott belőle végső soron? Ha nem tudod, akkor az nagy gond. Nem elég hinni az eredményességben, számokkal alá is kell támasztani! Ebben szeretne segíteni a marketingDOT a webanalitikai posztokban.

Mélyülj el a marketing analitikában itt!

Marketingstratégia

A stratégiai hozzáállás a marketing gépezet szíve és lelke. Ha nincs stratégiád, akkor vaktában lövöldözöl, ami szinte biztos, hogy nem lesz eredményes hosszútávon. A hangsúly pedig a hosszútávon van, már ha nem csak a régi tankönyveidet akarod értékesíteni az alsóbb évfolyamosoknak (amúgy, ennél is kell stratégia). A stratégia ad rendszert és jövőképet a terveidnek, keretbe foglalja az aktivitásaidat, és segít elérni a céljaidat. Ha nem látod a nagy képet (mert nem is alkottad meg), akkor rövid úton lehúzhatod a rolót, hiszen Te magad sem tudod, hogy mit akarsz pontosan elérni és hogy milyen úton közelíted meg azt. Hogyan akarod így meggyőzni a vásárlóidat, hogy nekik Te vagy a nyerő választás? A marketingben minden hirdetés, poszt, szám vagy mozzanat egy nagyobb egész része, mely segít Téged elrepíteni a céljaid felé. Ezek átlátása és előretervezése kritikus! A marketingDOT cikkei közt ezért több esettanulmányt is bemutatok majd, melyek segíthetnek a stratégiaalkotásban.

Olvass itt a legjobb stratégiákról!

 

Olvass pár sort a cikkek szerzőjéről is! 😉

Scroll Up