Search Console 101 – Az átfogó áttekintés

Search Console 101 – Az átfogó áttekintés

Olvasási idő: 24 perc

Egyezményes vélemény, hogy Google Search Console nélkül nincs keresőoptimalizálás! Ha még nincs fiókod, akkor mindenképp olvasd el a cikkemet és ismerd meg a helyes beállításokat, valamint az eszköz összes funkcióját!

A napokban sajnálattal tapasztaltam, hogy nagyon sokan nem ismerik, vagy egyáltalán nem használják a Google Search Console-t. Ez azért meglepő, mert ez az egyébként ingyenes eszköz rettentően hasznos, ha ismerjük a funkcióit. Általa tulajdonképpen közvetlen kapcsolatba kerülhetünk a Google-lel, és még hasznos statisztikákat is kaphatunk vissza. Pont ezért terveztem el, hogy igyekszek összeszedni minden fontos lehetőséget, mely a hasznodra válhat a használata során.

Bár az összes praktikát nem tudom egy cikkbe belesűríteni, de írásomban végigveszek minden opciót, és leírom azok szerepét. Remélem hasznos lesz, kezdésnek mindenképp tökéletes szerintem 🙂

Mi is az a Search Console?

A Search Console (vagy korábbi nevén Webmasters Tool) a Google ingyenes eszköze, melyen keresztül könnyedén ellenőrizhetjük honlapjaink organikus jelenlétét, és összefoglaló teljesítményét a keresési eredmények közt. Ahhoz, hogy megjelenjünk a keresőoldal organikus találatai közt, nem szükséges regisztrálni Search Console fiókot. Ugyanakkor ha szeretnénk látni azt, hogy a Google miként tekint a weboldalainkra, illetve ha ezt szeretnénk könnyedén befolyásolni, akkor a keresőre vonatkozó optimalizálási tevékenységek miatt mindenképp használjuk ki a felület nyújtotta segítséget. Az elért teljesítményünket is nyomon követhetjük általa, vagyis ha szeretnénk javítani a megjelenésünkön, akkor a munka enélkül nehezen fog menni. Mondhatjuk úgy is, hogy nincs keresőoptimalizálás helyesen beállított Search Console fiók nélkül.

A Search Console főoldala
Egy friss(ebb) Search Console főoldala így fest

Az első lépések a fiók beállításához

Ha még nincs fiókod, akkor mindenképp itt kezd az olvasást! A kezdeti beállításokon sok múlik, ha ezeket elvétjük, akkor csupa haszontalan – vagy rosszabb esetben -, félrevezető adattal gazdagodunk majd, ráadásul a Google felé küldött kérelmeink sem fogják elérni a kívánt hatást.

Elsőként természetesen egy Google fiókra lesz szükségünk, ami nyilván már megvan (Gmail vagy akár Analytics-hez is kell – teljesen ingyenes), másrészről hozzáféréssel kell rendelkeznünk az adott honlap admin felületéhez, vagy teljes háttérrendszeréhez (a hitelesítés miatt). A Search Console felületet itt érhetjük el: Google SC

Az oldalunk felvétele a fiókba

Az eszköz eléggé minimalista megjelenésű, de pont ebben rejlik a zsenialitása. Ha megismerjük a funkciókat, akkor könnyen, felesleges csilli-villi nélkül megtalálhatunk minden hasznos infót a honlapunkról.
Elsőként hozzá kell adnunk a weboldalunkat a fiókhoz: Google vidéken a honlapunkat általában “tulajdonként” emlegetik, ez itt is így van. Kétfajta tulajdont adhatunk hozzá: Android rendszerű alkalmazást, vagy webhelyet, és összesen 1000 tulajdon tartozhat egy fiókhoz. Mi most kimondottan a webhelyekkel foglalkozunk.

El is érkeztünk az első fontos kérdéshez: vajon a honlapunk melyik URL-ét adjuk hozzá tulajdonként?

Ugyebár a Google szemében az alábbi weboldalak mind-mind mások, tehát nem egyenlőek egymással, hiába mutatnak ugyanoda:

  • http://www.valami.hu
  • http://valami.hu
  • https://www.valami.hu
  • https://valami.hu

A Search Console rendszerébe mindegyik verziót sorban hozzá kell adni külön-külön tulajdonként. Ez a későbbi pontos elemzések miatt nagyon fontos.

Természetesen bármilyen oldalt nem tudunk hozzáadni a felülethez, kell hogy rendelkezzünk hozzáféréssel az adott weboldal admin felületéhez, vagy még jobb esetben a teljes háttérrendszeréhez. Erre azért van szükség, mert a tulajdon hozzáadását vissza kell igazolni. Erre több lehetőségünk is van:

  • A legegyszerűbb, ha van a honlaphoz már Analytics fiók hozzáadva és ott rendelkezünk írás-engedéllyel. Ilyen esetben egy gombnyomás csak a tulajdon visszagazolása.
  • Léteznek alternatív módszerek is, melyek során a honlap kódjába kell felvinni egy sort, vagy FTP-n kell a domain mappájába felmásolni egy filet, de használhatunk Tag Manager-t is. Ezek is nagyon egyszerűen megoldhatóak, a Google pedig szokása szerint pontosan végigvisz minket a lépéseken. Én az alternatív módszert jobban szeretem, mert ha mondjuk Analytics fiókkal igazoljuk magunkat, fiókváltás esetén a Search Console leállhat.
Tulajdon hozzáadása a felületen
A tulajdon hozzáadása a felületen nagyon egyszerű művelet, ezután már csak visszaigazolni kell

Egyéb szükséges beállítások

Szinte kész is vagyunk, de azért még két opcióra érdemes ránézni. A fiókon belül kattintsunk a jobb felső sarokban levő fogaskerékre, majd azon belül a “Webhelybeállítások” lehetőségre.
Itt két dolgot tudunk módosítani:

  • Az előnyben részesített domain-t
  • A feltérképezés sebességét

Az előnyben részesített domain az a domain, melyet a weboldalunk indexeléséhez kívánunk használni. Ez lehet az oldalunk www-vel, vagy anélkül szerepelő címe is. Bár látszólag ezek azonosak, a Google mégis különbséget tesz közt. Mivel az indexelés a kiválasztott verziónál valósul meg, így a keresési eredmények közt is a kiválasztott forma fog megjelenni. Azt is megtehetjük, hogy nem választunk, de ezt nem ajánlom. Azt viszont javasolom, hogy azt a címet részesítsük előnyben, amit már használtunk máshol (például korábban www nélkül használtuk Facebook posztokban, úgy vettük fel az oldalt Analytics-ben, stb). Ennek a megfontolásnak a mentén a beállítást követően is a kiválasztott domaint használjuk majd. Ennek a beállításnak egyébként SEMMI köze nincs a helyezésünkhöz, nem befolyásolja a keresőoptimalizálást a beállítás.

A feltérképezés sebességét jobb a Google-ra bízni. Itt igazából azt állíthatjuk be, hogy a Google robotjai milyen gyakran és milyen intenzitással térképezzék fel az oldalunkat. Ha van egy hatalmas, több ezer termékkel és aloldallal rendelkező webshopunk, akkor a sávszélességünk függvényében a botok lassíthatják az oldalunkat. Általában ezzel nem szokott gond lenni: hagyjuk a Google-ra a dolgot.

Ha elvégeztük a szükséges beállításokat, akkor a Search Console főoldalán, a felvett tulajdonok közt válasszuk ki azt az URL-t, amivel majd dolgozni szeretnénk (pl: https://valami.hu).

Integrálás az Analytics fiókba
A Search Console-t lehet és kell is integrálni az Analytics fiókunkkal, hogy egy felületen tudjuk követni a fontosabb forgalmi adatokat. Ezt az adminisztrálás menüponton belül, a tulajdon beállításainál tudjuk megtenni Analytics-ben.

A Search Console-ban rejlő hasznos lehetőségek

A tulajdon kiválasztása után a kezelőfelületre kerülünk, ahol később pár összefoglaló ábrát is fogunk látni, valamint a bal oldalon láthatjuk az elérhető lehetőségeket, ezeket fogjuk most egytől-egyig végigvenni.

TIPP: A Search Console első pár napban semmilyen statisztikát nem fog mutatni nekünk, hiszen adatokat kell gyűjtenie a weboldalunkkal kapcsolatban. Érdemes kivárni 1-2 napot a beállítása után, majd visszatérés után használhatjuk. A beállítás előtti adatokat nem fogjuk megkapni visszamenőleg.

Mi most alulról felfelé haladva fogjuk megvizsgálni a felkínált opciókat, mert szerintem egy új beállítás esetén így kell végighaladni.

Webtools és Biztonsági problémák

A Webtools-ra kattintva kikerülünk a Search Console-ból, ahol számtalan honlap tesztelőeszközt és további ingyenes Google szolgáltatásokat érhetünk el. Itt tesztelhetjük például, honlapunk sebességét a Page Insight-tal, vagy elérhetővé válik a Google Cégem, illetve ellenőrizhetjük, hogy miként működnek a strukturált kódrészleteink (erről majd később). Egy érdekességet kiemelnék: az egyéb források menüponton belül rátalálhatunk egy ingyenes webmester tanfolyamra, mely tulajdonképpen mélyre menően megtanít minket a Search Console kezelésére is. Nem kötelező, de szerintem érdemes átolvasni egyszer, ha van rá időd!

A Biztonsági problémák az, amit a neve is mutat. Főleg weboldal-feltöréseket jelez felénk a rendszer itt, én még nem láttam olyat, hogy probléma lett volna. Ha feltörik a weboldalunkat, vagy gyanús, nem megbízható tevékenység folyik rajta, akkor a keresési oldalon a Google jelezni fogja a találatoknál, hogy az oldalunk nem biztonságos. Ebben a menüben jelezhetjük a Google felé, ha feltörés áldozatai lettünk, illetve segítséget kapunk a javításra is.

Webmaster Academy
A webmaster továbbképző egy hasznos és ingyenes lehetőség a tanulásra

Feltérképezés

Az előzőekkel ellentétben ez egy gyakran használt és fontos menücsoport. Lássuk mit találunk benne!

Az URL paraméterekkel nem szükséges foglalkozni, ezt a részt hagyjuk a fejlesztőkre. Igazából arra lenne jó, hogy az oldalunk URL paramétereit módosítani tudjuk, de ha nem értünk hozzá, akkor eléggé összekuszálhatunk mindent.

Viszont a Webhelytérképek már jóval érdekesebb. Minden weboldalhoz tartozik egy webtérkép (általában XML típusú fileről van szó), amiben összegyűjtjük az oldalunk összes linkjét hierarchikus rendszerben. Erre azért van szükség, mert ha beküldjük a felületen a saját térképünket, akkor a Google az alapján könnyebben és általában hamarabb bejárhatja a weboldalunkat és felveszi aloldalainkat a keresési oldalára. Természetesen nem szükséges nekünk beküldeni a térképet, megtalálja magától is a Google, de javasolt az oldalunk indulásakor megadni itt a térképünk helyét.
A webhelytérképünket általában ezen az úton találjuk meg: https://valami.hu/sitemap.xml

TIPP: A webhelytérképet sok rendszer elkészíti nekünk magától. WordPress esetén rengeteg plugin létezik (pl.: Yoast SEO is készít automatikusan), Shopify pedig alapból készít nekünk. Saját fejlesztésű honlap esetén érdemes felvenni a kapcsolatot a fejlesztővel és megkérni, hogy készítsen dinamikus térképet oldalunkhoz. Ha új aloldalt készítünk, akkor az kerüljön be a térképbe, ha törlünk egyet, akkor azt vegye ki a rendszerünk.

Egy tipikus sitemap XML file így néz ki
Egy tipikus sitemap XML megjelenése. Általában dinamikusan és automata módon frissül

A robots.txt file tesztelése menüpont szintén fontos, bár akárcsak a webhelytérképekről, erről is külön posztot lehetne írni. Ez a file egy sima .txt file, de mégis nagy szerepe van az oldalaink indexelésében. A szöveges dokumentumban megadhatjuk, hogy a Google indexelő robotja melyik oldalunkhoz férjen hozzá és melyikhez ne, ezáltal elrejthetünk és felfedhetünk a Google előtt bizonyos aloldalakat. Röviden ennyi elég is róla.
Az általános gyakorlat az, hogy hagyjuk a Google-t bejárni az oldalunkat, adjunk neki hozzáférést a feltérképezéshez, hiszen a mi érdekünk is, hogy minden alolalunk szerepeljen a keresési eredmények oldalán a későbbiekben. Természetesen vannak kivételek, de erről majd egy haladóknak szóló cikkben fogok írni.
A menüpontban egyébként megtekinthetjük a robots.txt fileünk tartalmát, de ami még jobb, tesztelhetjük is aloldalainkat abból a szempontból, hogy a Google hozzájuk fér-e. Ha valamelyik oldalunkhoz nem fér hozzá, akkor annak tartalma nem fog megjelenni a keresési eredmények közt.

Robots.txt file példa
A Facebook is rendelkezik robots.txt file-val, ami szabályozza a Google indexelési eljárását. Az Apple robotja most biztos szomorú, amiért sok minden le van tiltva neki 🙂

A Megtekintés Google-ként (eredeti nevén: Fetch) felület azt a célt szolgálja, hogy az egyes aloldalaink címét beírva ellenőriztetni tudjuk azok helyes megjelenését. A beírt URL-eket a Google feldolgozza, és megpróbálja bejárni a robotjaival, majd visszaadja a teljes HTML kódját. Ha valamelyik oldalunknál problémát tapasztalunk, akkor itt tesztelhetjük, hogy a Google mit gondol az oldalról, vagy egyáltalán fel tudja-e térképezni.

A Feltérképezési statisztikák oldalon a Google robotok munkájának intenzitását kísérhetjük nyomon. Megjelennek a naponta letöltött kilobite-ok, a térképezés sebessége, valamint a feltérképezett oldalak száma az elmúlt 90 napban. Ha azt látjuk, hogy nincs semmi adat egy időszakban, akkor lehetséges például, hogy a robots.txt fileban le voltak tiltva a robotok, esetleg leállt a szerverünk. Ha hirtelen kiugrást látunk, akkor lehetséges, hogy algoritmusfrissítés volt a Google-nál, vagy hirtelen több oldalt hoztunk létre (mondjuk webshop esetén).

Feltérképezési statisztika
A feltérképezési statisztikán látszik, hogy október közepén posztoltam cikket, ezért a Google botjai nagyobb intenzitással vizsgálták az oldalamat

A Feltérképezési hibák felület összegyűjti nekünk azokat az oldalainkat, amik bár benne vannak a webhelytérképünkben, vagy linkként megjelennek a weboldalunkon belül, de ezek nem működnek megfelelően. Ilyen például a 404-es hibakód, amikor a keresett oldal nem található meg. Ezek a hibák befolyásolják az oldalunk megítélését a keresők szemében, ezért törekedjünk arra, hogy egy darab hiba ne legyen az oldalunkon. Töröljük a 404-es hibakóddal ellátott oldalakat a térképről, az oldalunkon írjuk át a hivatkozásokat létező oldalra. Ha javítottunk egy hibát, akkor itt jelezhetjük a Google-nek, hogy javítva lett. Ő ellenőrzi ismét, majd valószínűleg törli a hibajegyet. A sok hiba pozícióvesztést fog okozni közvetett és közvetlen módon is!

Google indexelés vizsgálata

Az URL-ek eltávolítása máris egy hasznos lehetőség. A menüpontba belépve el tudjuk rejteni azokat az aloldalainkat, melyek valamiért megjelennek a keresőben, de mi ezt nem szeretnénk. Ez az eljárás nem egyenlő a noindex tag használatával az egyes oldalaink forráskódjában! Akkor érdemes szerintem használni, ha törlünk egy oldalt, és nem szeretnénk emiatt újraindexeltetni az egész domain-t, csak egyszerűen itt megadva az oldal címét, elrejtjük a keresési eredmények közül. Hiszen ha törlünk egy aloldalt, attól még megjelenik egy ideig a Google keresések közt, és természetesen 404-re fog futni ha valaki rákattint, és ez nem túl előnyös.

URL eltávolítása
Az URL-ek eltávolítása a keresőből egyszerű, de megfontolandó művelet: csak olyan oldalt távolítsunk el, aminek nem jelentős/fontos az organikus megjelenése!

A Letiltott források résszel nem kell sokat foglalkozni, itt megtekinthetjük azokat a tiltásokat, melyeket főleg a robots.txt-ben adtunk meg. Például, ha valamilyen oknál fogva letiltottuk a Google számára az oldalunk CSS stíluslapjainak böngészését, akkor azt itt jelezni fogja a felület. Ne tiltsunk le semmi ilyet, általában negatívan befolyásolja a letiltás a helyezésünket!

Az Indexelés állapotát 90 napra visszamenőleg meg tudjuk tekinteni az ezt a nevet viselő menüpontban. Ha nagy ugrálásokat látunk benne, akkor valami nem stimmel az oldalunk kódjában, robots.txt filejában.

Keresési forgalommal kapcsolatos lehetőségek

Elsőként (alulról felfelé nézve) a Mobil használhatóságot találjuk meg. Erről külön cikket fogok írni, egyelőre elég annyi, hogy itt megtekinthetjük, hogy a Google szerint van-e probléma a felületeink mobil megjelenésével. Ha reszponzív az oldalunk, ami ma már alapszintű elvárás, akkor itt nem lesz semmi gond.

A nemzetközi célzás opcióban megtekinthetjük, hogy van-e a honlapunkon úgynevezett hreflang cimke. Ez azért felelős, hogy a látogatók automatikusan a Google beállításuknak megfelelő nyelven lássák az oldalunkat. Ha csak magyarul szeretnénk megjeleníteni az oldalunkat, akkor nem feltétlenül szükséges ez.

A Kézi műveleteknek nincs  jelentősége, nem is írok többet róla 🙂

A Belső linkek menüpont viszont hasznos lehet. Itt megtalálhatjuk azokat a linkeléseket, melyek az oldalunkon belül találhatóak meg. Ezeket más néven internal linkeknek nevezzük és a Google-nek fontosak, hiszen ezek segítségével könnyebben be tudják járni az oldalunkat. A keresőrobotok úgy működnek, hogy linkről linkre ugrálva járják be a weboldalakat és az egész világhálót. Ha ebből a cikkből átlinkelek egy másikra, akkor az nem csak az olvasónak hasznos, de a Google-nak is, mivel tudni fogja, hogy ehhez a cikkhez kapcsolódik egy másik cikk. Ellenőrizhetjük, hogy mely oldalainkat linkeltük a leggyakrabban, értelemszerűen az a legjobb, ha a fontos oldalakat több helyről is el lehet érni.

A Webhelyünkre mutató linkek (backlink-ek) opció szintén nagyon fontos felületet ad. Itt azt tekinthetjük meg, hogy a mi oldalainkat milyen külső oldalak linkelik. Ennek kimondottan nagy jelentősége van a keresőoptimalizálásban, és nagy ráhatása van a keresőben elfoglalt helyünkre. Láthatjuk, hogy kik, mit és milyen szóval linkeltek ránk (utóbbi az úgynevezett anchor text, vagy horgonyszöveg). Előfordulhat, hogy valaki egy nagyon gyenge, spam oldalról linkel ránk (vagy esetleg a konkurens akar kitolni velünk és több ezer ilyen linket irányít ránk). Ebben az esetben jelezhetjük a Google felé, hogy hagyjon figyelmen kívül bizonyos oldalakat akik ránk linkelnek. Ezzel viszont óvatosan, hiszen nagy mértékben befolyásolja a helyezésünket. Itt érhetitek el ezt a lehetőséget: Disavow links.

TIPP: Bár a Search Console backlink felülete is hasznos, ehelyett érdemes más, profibb elemzőt használni, például én a Majestic SEO-t szoktam.

Majestic SEO kezelőfelülete
A Majestic SEO egy tökéletes és részletes backlink elemző, mely jól kiegészíti (olykor helyettesíti) etéren a Search Console-t

A Keresési statisztikák az egyik leglátogatottabb felület általam. Gondolom tapasztaltad már Analytics-ben, hogy ha meg akarod nézni azt, hogy milyen kulcsszavakra került az oldalad be az organikus keresési találatokba, akkor a forgalom 3/4-e a (not provided) kategóriába esik. Ez azt jelenti, hogy nem lehet megjeleníteni az adott keresési szót. Ez egy nagyon bosszantó dolog, a Google azért vezette be pár éve, hogy védje a felhasználóinak személyes terét, vagyis hogy ne lássuk olyan könnyen, hogy ki mire keres rá, mikor ránk talál.
Nos, ennél a menüpontnál megtalálhatjuk ezeket a kulcsszavakat. Sajnos itt sem teljes a kép, de arányaiban nagyszerűen mutatja őket. Másik hátránya, hogy csak 90 napra visszamenőleg láthatjuk a statisztikát, ezért érdemes negyedévente lementeni a táblázatot és összefésülni. Ha kijelölünk minden lehetőséget, akkor azt is látjuk, hogy egyes kulcsszavainknál milyen volt az átkattintási arány, hányadik helyen jelenik meg a kulcsszó által megjelenített oldalunk a keresési eredmények közt, valamint a kulcsszó mellé kattintva meg tudjuk keresni azt az oldalt is, ami feljön az adott kulcsszóra. Mondanom sem kell, hogy rengeteg fontos következtetésre juthatunk keresőmarketing stratégiánkat tekintve, ha ezt a felületet vizsgáljuk. Például megállapíthatjuk, hogy mely keresési kifejezések hozzák a legtöbb forgalmat az oldalunkra, illetve kiszűrhetjük azokat, amik keveset hoznak és javítanunk kellene a hozzájuk kapcsolódó oldalunkon. Szűrhetünk akár eszköz, vagy ország szerint is! Kulcsszó tervezés, és tartalomfejlesztés szempontjából nagyjából kötelező használni (ha nem is egyedüli eszközként). A legjobb, hogy a táblázatot le is tudjuk tölteni, szóval akár Excel-lel további szűréseket és számításokat tudunk az adatokkal végezni. Használjunk mellé mondjuk SEMrush-t és a kettő eszköz adatait összefésülve máris meg tudjuk állapítani, hogy adott témában melyek a legjobb kulcsszavaink és hol van lehetőségünk előretörni egy új kulcsszóval.

Search Console keresési statisztikák
A keresési statisztikák felülete rengeteg hasznos adatot mutat nekünk az elmúlt 90 nap organikus forgalmáról

Keresési megjelenés elemzése a Search Console-lal

Az Accelerated Mobile Pages felületről majd egy későbbi, mobiloptimalizálással kapcsolatos cikkben fogok írni. Röviden ez a Google egy új kezdeményezése, melyben olyan oldalakat hozhatunk létre, amik nagyon minimalisták (de a minőség ettől még jó), és mobilon is rettentően gyorsan betöltődnek.

Ha a HTML fejlesztések menüre kattintunk, akkor ellenőrizhetjük, hogy HTML tagú beállításaink helyesek-e. Itt a metaleírások esetén kiírja a Search Console, ha több oldalnak azonos a leírása, vagy ha valahol túl rövid, esetleg túl hosszú a leírás. Ez alapján tudhatjuk, hogy hol kell módosítani a meta descriptiont. A címkék esetén hasonló hasznos figyelmeztetéseket kaphatunk. Szerintem egyébként a leírás karaktermennyisége annyira nem fontos dolog SEO szempontból, de ha tudunk azért figyeljünk rá.

Adatkiemeléssel bizonyos plusz infókat jeleníttethetünk meg a keresőben a találatunknál, a szokásos meta elemeken kívül. Ilyen lehet akár egy termék csillagos értékelése, közelgő eseményeink dátuma, esetleg cikkünk szerzőjének kattintható neve, vagy egy termék árkedvezménye. Ez rendkívül hasznos, hiszen nem csak nagyobb helyet fog miattuk elfoglalni a keresőben a mi eredményünk, hanem jobban fel is kelti a figyelmet. Amikor én beállítottam a termékek értékelését, akkor a fontosabb kulcsszavaim nemcsak előrébb kerültek, de ettől eltekintve is 10-15%-kal magasabb átkattintást hoztak. Persze nem kell össze-vissza használni őket, és nem is minden esetben jelennek meg, de jó ha pár be van állítva, a Search Console segít a beállításban.

Adatkiemelés a Google találatok közt
A termék értékelése megjelenik, mint adatkiemelés

Az információs kártyák az előzőhöz hasonló bővítmények megjelenítését teszik lehetősé. Például, ha rákeresünk a “Google” szóra, akkor jobb oldalon fel fog dobni a találatok mellett egy kártyát, amin a Google fontosabb adatai találhatóak meg. A Search Console végigvezet ennek beállításán is.

Google adatkártya
A Google adatkártyája tartalmazza a fontosabb információkat a cégről

A strukturált adatok felületen a kiemelt adatokat tudjuk ellenőrizni az oldalunknál. A felület kiírja, hogy mennyi elemet, és mennyi oldalt érintenek a kiemeléseink, illetve ha hibát tapasztal a Google, akkor itt kapunk róla értesítést.

Egyéb lehetőségek

Az alábbi lehetőség szintén a Search Console-hoz kapcsolhatóak, és mondanom sem kell, hogy bizonyos esetekben hasznunkra válhatnak. Két darab van, amit érdemes megemlíteni:

Indexelési kérelem benyújtása

Bár a Google magától is fog indexelni, illetve több helyen is elérhető ez az opció, de létezik egy oldal, ahol jelezhetjük a Google felé, hogy indexelje bizonyos oldalunkat. Általában így hamarabb végbemegy az indexelés, persze itt sem egyből történik meg.
Itt találjátok: Submit URL.

Visszaélés bejelentése

Ha azt tapasztaljuk, hogy mások oldala nem felel meg az irányelveknek, mert mondjuk blackhat SEO módszereket alkalmaznak, akkor jelenthetjük ezt a Google felé. Felhívnám a figyelmet rá, hogy az íratlan etikett azt diktálja, hogy elsőnek ne jelentsük az oldalt, hanem szóljunk a tulajdonosának. Lehetséges, hogy spam áldozata lett és nem Ő akart mondjuk spamlinkeket használni a helyezésének javítására, hanem valaki meg akarta szívatni. Csak úgy, brahiból ne jelentsük a konkurenciát, legyünk következetesek és jóhiszeműek!
Itt adható le a webspam jelentés: Spamreport.

A Google Search Console címere

Nos, ezzel végig is értünk a Search Console minden szegletén. Remélem érzékelhető az írásból, hogy mennyi mindenben lehet segítségünkre ez az alapvetően egyszerű felület. Ha fontos számunkra az organikus keresésekre történő megjelenés, akkor mindenképp szánjunk pár órát a felület megismerésére, hiszen ez talán az egyik legfontosabb eszközünk a siker útján. Sok lehetőség még akkor is fontos, ha amúgy nem szeretnénk foglalkozni az organikus forgalommal, hiszen az egész honlapunk működésére rálátásunk lehet a Search Console által. Térképezzük fel hibáinkat, vegyük észre a kínálkozó lehetőségeket és akár A/B tesztelés alapú optimalizálásban is a segítségünkre lehet az eszköz. Sok sikert kívánok a jó Google helyezéshez 🙂

UPDATE: Megjelent a Search Console legújabb verziója, mely egy erőteljes ráncfelvarrás mellett új funkciókkal is bővülni fog a jövőben. Az új verzió már mindenki számára elérhető, de még csak kevés funkció van beleépítve. Amint teljes lesz, írok arról is egy cikket 🙂

2 thoughts on “Search Console 101 – Az átfogó áttekintés

  1. Szia! Azt szeretném kérdezni, hogy az analitikában is www. és www nélküli tulajdont kell létrehozni? Üdv, köszönöm!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Scroll Up